-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31381 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

آيا كساني كه مردهاند روز قيامت زنده ميشوند؟

يكي از اصول دين معاد است، هر مسلمان معتقد است كه انسان با مرگ از بين نميرود. بلكه به قدرت خدا، در روز قيامت زنده ميشود، و بايد پاسخگوي اعمالي كه در دنيا انجام داده، باشند، نزديك به 16 آيات قرآن مجيد، پيرامون جهان پس از مرگ و زنده شدن انسان در قيامت و توصيف بهشت و جهنّم و حساب و ميزان است. و بعد از توحيد و خداشناسي هيچ موضوعي مانند (معاد) و زنده شدن انسان در قيامت مورد توجه قرار نگرفته است. از ميان صدها آيه، زيبنده است به چند نمونه اشاره كنيم:

خداوند در سورة يس ميفرمايد: مَن يُحْيِ الْعِظَـَمَ وَ هِيَ رَمِيمٌ # قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِيَّ أَنشَأَهَآ أَوَّلَ مَرَّة(يس،78ـ79) مرد مشركي استخوان پوسيدهاي خدمت پيامبر آورد و گفت چه كسي ميتواند اين استخوان پوسيده را دوباره، زنده كند. به پيامبر خطاب رسيد، بگو خدايي كه نخستين بار اين استخوان را آفريده دوباره او را زنده ميكند و خدا از هر مخلوقي آگاه است، در اين آيه از راه آفرينش نخستين براي معاد استدلال شده است. ذات مقدسي كه به انسان هستي داده قادر است دوباره پس از مرگ او را زنده كند.

و نيز ميفرمايد: ذَ َلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَ أَنَّهُو يُحْيِ الْمَوْتَيَ وَ أَنَّهُو عَلَيَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ;(حج،6) اين به خاطر آن است كه بدانيد خداوند حق است و مردگان را زنده ميكند و بر هر چيز توانا است.

در اين آيه نيز از راه قدرت خدا، بر زنده شدن مردگان استدلال شده است.

و نيز ميفرمايد: أَيَحْسَبُ الاْ ?ًِنسَـَنُ أَلَّن نَّجْمَعَ عِظَامَه # بَلَيَ قَـَدِرِينَ عَلَيََّ أَن نُّسَوِّيَ بَنَانَه;(قيامه،3ـ4) آيا انسان تصوّر ميكند كه ما استخوانهاي او را جمع نخواهيم كرد. ما قادريم كه حتي خطوط سر انگشتان او را همانند اول موزون و مرتّب كنيم.

اعتقاد به معاد و زنده شدن در قيامت، زندگي دنيا را از لغو و عبث بودن خارج ميكند و انسان را به سعي و تلاش براي رسيدن به كمال و سعادت وادار مينمايد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.